Тeardrop trailer

Техніка збудована своїми руками

Модератори: Valentin, igor1965

Відповісти
Andy-lv
Повідомлень: 23
З нами з: Нед вересня 19, 2021 17:26
Ім'я: Андрій
Техніка: Комбік, Антарка, Teardrop trailer
Країна, місто: Львів
Дякував (ла): 5 разів
Подякували: 23 рази
Контактна інформація:

Тeardrop trailer

Повідомлення Andy-lv »

Привіт усім!!!
Давно читав ваш форум в режимі гостя, але прийшов час приєднатись до нього.
Досить великий досвід відпочинку в з наметом дав мені поштовх на зміни.
Для тих хто сумнівається в досвіді то відповім близько 35 років подорожей і чотири намети наразі в наявності.

В певний час мав Фрольксваген Т3, дообладнав його заднім розкладним сидінням (переднє від 21 Волги), і була можливість подорожувати без довготривалих збирань. Але авто явно не для подорожей.

Але настав час змін і після довготривалих роздумів було прийнято рішення робити "каплю". Добре що є компанія однодумців, і після року гострих обговорень було прийнято рішення прийматись за проект. Проект обговорювався багато кратно, але в результаті робочі креслення були передані товаришу який має столярний цех. Він виготовив корпус за моїми кресленнями, який я вже начиняв, робив обшивку з середини і лакував ззовні.

Наразі три роки експлуатації не виявили жодних прорахунків на етапі проектування, йдуть певні вдосконалення, але це тільки розвиток.


Andy-lv
Повідомлень: 23
З нами з: Нед вересня 19, 2021 17:26
Ім'я: Андрій
Техніка: Комбік, Антарка, Teardrop trailer
Країна, місто: Львів
Дякував (ла): 5 разів
Подякували: 23 рази
Контактна інформація:

teardrop trailer

Повідомлення Andy-lv »

За основу служить заводський причеп "Лев" розміром 2,50м * 1,50м

Зображення

Відповідно питання з реєстрацією саморобки відпало оскільки модуль "каплі" являється легкоз'ємним вантажем, прикріпленим чотирма болтами до рами.
З причепа були зрізані бокові борти і бляха з днища. доварений задній борт (нижче підлоги і висотою чуть більше номерного знаку). Рама причепа посилена невеличкими розкосами у всіх кутах.

Зображення

Кінцево задні ліхтарі переїхали на задній борт і бризговики замінені на пластикові.

Поки я переробляв основу, був готовий корпус модуля "каплі" і я поїхав забирати його з цеху.

Зображення

Далі багато роботи з встановлення верхнього люка, полочок всередині, стільниці і полочок на кухні.
Лакував фінським яхтним лаком в чотири рази ззовні і три в середині.
Andy-lv
Повідомлень: 23
З нами з: Нед вересня 19, 2021 17:26
Ім'я: Андрій
Техніка: Комбік, Антарка, Teardrop trailer
Країна, місто: Львів
Дякував (ла): 5 разів
Подякували: 23 рази
Контактна інформація:

teardrop trailer

Повідомлення Andy-lv »

Чому саме "Капля"?
Особисто для мене цей формат має досить багато плюсів:
1) Тягнути можна практично любим легковим авто (категорія до 750кг.)
2) Прохідність з причепом практично така ж як і в автомобіля.
3) Мінімальний час на облаштування місця стоянки.
Ну і саме головне це певний стиль. Можна довго пояснювати туристу на шосейному мотоциклі з кофрами по боках, що автомобіль краще і комфортніше, але для нього це стиль.

При роботі над проектом старався максимум зберегти форми класичної каплі але деколи практичність переважала.
Матеріал корпусу це вологостійка фанера 18мм. На днище пішов лист бакелітової фонери 18мм. Дах і дверка кухні фанера 4мм. (оскільки товстішу гнути вже складно). Товщина 18мм. вибрана не випадково, вона забезпечує достатню жорсткість, міцність і в ній можна сховати мебельні кріплення.

Щодо загальних габаритів то вони продиктовані стандартними розмірами листових матеріалів. Боковини вписував в цільний лист 2,50*1,25м щоб не було зайвих з'єднань. Низ 2,50*1,50м. В результаті габарит спального відсіку 1,90*1,46м. що більш ніж достатньо для двох дорослих середнього зросту.
Одне з проміжних фото житлового приміщення.

Зображення

З середини зашивав бамбуковими шпалерами, а по краях для закінчення використав товстий канат.
В салоні є класичний автомобільний радіоприймач, розетки для зарядки гаджетів, вольтметр для контролю стану АКБ-12В і світлодіодне освітлення.

Зображення

Після перших поїздок стало зрозуміло, що вночі бракує вентиляції повітря і є надлишок тепла (хоча верхній люк завжди відкритий) і став шукати варіант вікон з відкриванням.
Найкраще підійшли люки від Газелі. Два режими відкривання добре забезпечують вентиляцію.

Зображення

Ночувати доводилось в дощ при +9С (в горах) то температура всередині не опускалась нижче +18С при відкритому люкові зверху.

Зображення

Тобто фанера виявилась оптимальним матеріалом, який забезпечив міцність, тепло і комфорт.
Andy-lv
Повідомлень: 23
З нами з: Нед вересня 19, 2021 17:26
Ім'я: Андрій
Техніка: Комбік, Антарка, Teardrop trailer
Країна, місто: Львів
Дякував (ла): 5 разів
Подякували: 23 рази
Контактна інформація:

teardrop trailer

Повідомлення Andy-lv »

Кухня.
Важливим в організації кухонного відсіку це було вибрати рівень стільниці таким, щоб він був максимально наближеним до стандартного 80см., але через те що передбачав встановлення холодильника, змушений був підняти стільницю чуть вище. В загальному рівень стільниці коливається і залежить від завантаженості причепу, рельєфу грунту і розміру коліс. Але саме головне, що дружині готувати комфортно і вона любить робити це на природі.

Зображення

Тепер детальніше про кухню. Простір під стільницею розбитий на три частини, ліва - каністра для сірої води і місце для каністри 10л. питної води. Права - для двох газових балонів по 5л. (один для плитки інший живлення для можливого холодильника, якого наразі немає) і автомобільного акумулятора 70АН. Правий відсік має розетку 12В і підсвітку. Середня частина - для холодильника (наразі звичайний на елементах пельт'є, але реально використовується як термобокс) і підібраних за розміром пластикових ящиків для продуктів.
Газова плитка з п'єзозапалом на три комфорки, що як виявилось є досить зручним.
Мийка зроблена з нержавіючої миски і також куплені менші по розміру які складаються одна в одну і їдуть в мийці.
Вода подається найдешевшим методом, тобто гравітаційним :-): з 5л. каністри, яка ставиться на місце вже на відпочинку.
Далі фото проміжних варіантів для того щоб мати уявлення про, що розказую.

Зображення

Зображення
В кінцевому варіанті все організовано більш акуратно, додані полки зверху і додатковий відкидний столик, який одночасно є дверкою відсіку з газовим балоном і акумулятором.

Зображення

Ну і пару фото на додачу.

Зображення

Зображення
Andy-lv
Повідомлень: 23
З нами з: Нед вересня 19, 2021 17:26
Ім'я: Андрій
Техніка: Комбік, Антарка, Teardrop trailer
Країна, місто: Львів
Дякував (ла): 5 разів
Подякували: 23 рази
Контактна інформація:

teardrop trailer

Повідомлення Andy-lv »

Ну що, йдемо далі :-):
В класичних "Каплях" виготовлених на їх батьківщині (США), вісь причепа досить сильно зміщена назад. Звернув на це увагу, але не зовсім зрозумів навіщо. При такій конструкції зростає навантаження на кулю фаркопа, але при цьому покращується керованість на швидкості. Якщо взяти до уваги розміри їх авто та потужності двигунів то навантаження на фаркоп для них не настільки критичне.
При першому виїзді зі своєю "Каплею" зрозумів навіщо вони зміщають вісь назад. Ми приїхали, розклались і в процесі готування їжі причеп плавно завалився назад, після чого дружина популярно пояснила мені, що потрібні упори ззаду. Отже в заокеанському випадку достатньо коліс і підкатного спереду на дишлі, а в нас ще потрібні упори ззаду.
В результаті купив два стандартних хомути і зварив з труб опори (готові мені не сподобались)
Підпори при першому виїзді.

Зображення

ну і готові

Зображення

З допомогою цих опор можна замінювати колесо без домкрата, а можна і вивісити колеса повністю. Опускаєш підкатне колесо, висуваєш і фіксуєш опори, піднімаєш підкатне і підвіска причепа в повітрі.

Постало питання куди дівати стіл з кріслами на ніч. Для того зварив на дишло ящик (кріпиться всього двома болтами), який спочатку планував обшити, але в результаті експлуатації виявилось що так зручніше. По ньому як по драбині легко добратись до люка зверху чи просто почистити дах "каплі". Зручно катати причеп, а також при потребі можна закріпити велосипед чи інший вантаж. Розмір вибирав так, щоб по боках стали звичні каністри (вода, паливо), а посередині столик з кріслами.

Зображення

Зображення

Зображення

В поїздці столик з кріслами їде в машині, хоча при бажанні його можна загорнути в тент і везти в ящику.

Замок з ручкою на задній дверці, від УАЗа буханки, на жаль не знайшов з хромованою ручкою.
Замки на бокових дверцятах, звичайні китайські з нержавіючими ручками.
Всі завіси з нержавійки.
Дверні пройоми зроблені з виборкою під ущільнювач.
Сам корпус зібраний на потайних меблевих кріпленнях, а всі шви проклеєні поліуретановим клеєм.
Декілька фото з етапів збірки модуля.

Зображення

Зображення

Зображення

Зображення
Аватар користувача
atl
Повідомлень: 179
З нами з: Чет червня 27, 2013 21:45
Ім'я: Константин
Техніка: Тойота КаринаЕ Скиф М1
Країна, місто: Запорожье
Skype: a_tl123
Подякували: 1 раз
Контактна інформація:

teardrop trailer

Повідомлення atl »

молодца
не тронешь, не сломаешь
Andy-lv
Повідомлень: 23
З нами з: Нед вересня 19, 2021 17:26
Ім'я: Андрій
Техніка: Комбік, Антарка, Teardrop trailer
Країна, місто: Львів
Дякував (ла): 5 разів
Подякували: 23 рази
Контактна інформація:

teardrop trailer

Повідомлення Andy-lv »

Щиро дякую всім за інтерес до теми, надіюсь що комусь знадобиться викладений матеріал.

Тепер деяка загальна інформація.
Зважував свою каплю в спорядженому вигляді (двома вагами, одна ззаду під раму причепа, інша під зчіпне для фаркопа. Вага склала 500-520кг. тобто я вільно вписуюсь в обмеження 750кг.
Навантаження на фаркоп складає 15-20кг. (дуже залежить від висоти фаркопа на тягачі), що також є в межах норми.
Заміри відбувались приблизно так

Зображення

При виїздах зробив наступний експеримент, в першому випадку максимум вантажу поклав в автомобіль а "Капля" їхала пуста, в другому максимально завантажив причеп, а авто було порожнє. В результаті значно легше їхати з завантаженим причепом (тільки треба правильно розподілити вантаж), коли авто пусте то легко йде на обгін і на підйом. Особливо це було відчутно на Комбо де досить слабенький двигун. А якщо провести аналогію то значно легше везти вантаж у візку ніж нести на плечах штовхаючи порожній возик. :-):

По витраті палива то за рахунок доволі обтічної форми "Каплі" на трасі зовсім немає відчуття, що ззаду щось тримає. Всього плюс 1 літр палива (соляри).
Швидкість тримаю до 110км/год максимум (згідно ПДР дозволено не більше 80км/год)
Зараз є новіший тягач Антара, також дизельна, то на ній двигун зовсім не відчуває причепу, а от коробка автомат переключається при чуть вищих обертах.

Зображення

І трохи хорошого настрою

Зображення
Andy-lv
Повідомлень: 23
З нами з: Нед вересня 19, 2021 17:26
Ім'я: Андрій
Техніка: Комбік, Антарка, Teardrop trailer
Країна, місто: Львів
Дякував (ла): 5 разів
Подякували: 23 рази
Контактна інформація:

Тeardrop trailer

Повідомлення Andy-lv »

Ну і на завершення питання, яке цікавить багатьох, яка вартість проекту?
Причеп, модуль "каплі" і начинка обійшлись в межах 2500у.о.
Багато вдалось зекономити через те, що практично все робив сам (крім корпусу) і правильний вибір матеріалів, а також попередні розрахунки які дозволили уникнути помилок.

В перспективі заплановано придбати комплект з двох гнучких сонячних батарей з контролером.

Ну ось і все, як когось буде цікавити більш детальна інформація то радий буду допомогти.

Зображення
Andy-lv
Повідомлень: 23
З нами з: Нед вересня 19, 2021 17:26
Ім'я: Андрій
Техніка: Комбік, Антарка, Teardrop trailer
Країна, місто: Львів
Дякував (ла): 5 разів
Подякували: 23 рази
Контактна інформація:

Тeardrop trailer

Повідомлення Andy-lv »

Привіт усім!

Спробую коротко викласти своє бачення по енергопостачанню Каплі.
На початку проектування розглядав варіант оснащення проводкою на 220В, але потім зрозумів що включати туди нічого. Тому зупинився на 12В.
Відразу орієнтувався на мінімальне енергоспоживання, тому все освітлення світлодіодне ( що зараз всі і роблять :-): )
Відразу відмовився від телевізора, туди де ми їздимо і так нічого не тягне, та і на відпочинок їду не телевізор дивитись.
Є тільки автомобільний радіоприймач, спеціально шукав стару Соні, щоб були круглі ручки настройок. Щоб послухати новини і неголосно музику його більш ніж вистачає відпочивати треба так щоб не заважати сусідам :-): ).
Вода в мийку подається без насоса, тому теж енергонезалежна. Посуд миємо в пластиковому відерку, а мийці тільки споліскуємо начисто.
В такому режимі старого АКБ 72АН вільно вистачає на чотири ночі відпочинку.
Холодильник старий термоелектричний, використовується як термосумка. Дві пластикові пляшки по 0,5Л заморожені дома тримають в ньому холод дві доби. Тож продукти підбираємо відповідно цього термо режиму. Вмикати холодильник в розетку недоцільно, бо холодить він дуже слабо а споживає досить багато.
Цього літа планую купити компресорний на 12В. Зараз їх є багато моделей, найменший бачив на 8Л. а оптимальний в каплю буде 30-35Л. Компресорні найменше споживають при хорошому охолодженні.
Сонячна батарея теж в планах, але оскільки наразі ми більш як на дві доби не можемо виїхати то купуватиму її як зміняться обставини і буде більше часу на відпочинок.
Наразі двотижневий виїзд на дикий морський пляж тільки в мріях :-):
Andy-lv
Повідомлень: 23
З нами з: Нед вересня 19, 2021 17:26
Ім'я: Андрій
Техніка: Комбік, Антарка, Teardrop trailer
Країна, місто: Львів
Дякував (ла): 5 разів
Подякували: 23 рази
Контактна інформація:

Тeardrop trailer

Повідомлення Andy-lv »

Нарешті дійшли руки виставити коротке ознайомче відео про на Каплю.
Знято в процесі відпочинку, тому прошу не звертати увагу на безлад з речами :-):

https://drive.google.com/file/d/1ShQPv3 ... sp=sharing
Відповісти

Повернутись до “Своїми руками”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 4 гостей